Amelia Adamos succétidning

Den 28 mars 2006 lanserade Bonnier Tidskrifter och Amelia Adamo M-magasin som vänder sig till Mappies – ”Mogna Attraktiva Pionjärer”.

De har fyllt 50 och befinner sig i en ny och spännande livsfas. Den som också kan kallas belöningstiden.

Den här gruppen uppför sig inte alls som sina föräldrar, snarare som sina barn. Men till skillnad från barnen har de väldigt mycket pengar och tid för konsumtion, förkovran och njutning.

Tidningen M kommer att erbjuda livskunskap, koll på läget, service och njutningar helt riktade till den här målgruppen. M-magasin vill hjälpa kvinnor att svara på frågan ”Vad ska jag nu göra med resten av mitt liv”

Varför en tidning för Mappies?
Mappies är en stor och växande grupp. De har en stor del av förmögenheten och köpkraften och har ständigt påverkat sin omgivning. Det har fram till nu inte funnits någon tidning som uttalat vänt sig till den här gruppen, och M-magasin fyller nu det tomrummet.
Tidningen kommer att gå i facket kvinna/livsstil, men några direkt jämförbara konkurrenter ser Amelia Adamo, M:s chefredaktör, inte.

– Visst finns det många tidningar som har läsare över 50 år, men vår tidning kommer att ha mycket mer läsning, vara ännu mer aktuell och erbjuda bättre ekonomisk service än våra konkurrenter och ha tydligt fokus på målgruppen.

Tidningen kommer ut med 16 nummer per år, är limbunden, har glossigt papper och hög omslagskvalité. 1 krona per sålt exemplar går till UNICEF och Världens barn.

Den här gruppen vill göra något för världen. It’s payback time!

Kontaktinformation

Kundtjänst
vardagar 8-18: 
08-454 95 60
övriga tider: 
08-454 95 50 

Amelia Adamo, senior editor:
08-736 52 00
0706-88 54 22
mejla

Åsa Lundegård, chefredaktör:
0702-79 79 90
mejla

Helena Gustafsson, marknadschef:
08-736 52 93
mejla

M i siffror – fakta  
Lanseringsdag 28 mars 2006
Antal utgåvor 17 ggr/år
Räckvidd, Orvesto 2016 153 000 läsare
TS-Upplaga, 2016 79 600