Vi har fått massor med mejl och brev, som vi nu börjar gå igenom. Det är så många som vill ha hjälp med allt från sockersug och låga energinivåer till att komma igång med träning och orka busa med barnbarnen.

Under sommaren utser vi tre nya deltagare och kontaktar er. 
Själva coachningen börjar i augusti. 

Förstora

M:s hälsocoacher Eva Berggren och Cathrine Schück.

Upplägget i korthet

Grunden är LCHF i någon form (lite kolhydrater och mycket fett). Näringstät mat med bra proteiner och minimalt med snabba kolhydrater, både för att känna sig mätt och belåten – och minska i vikt. 

En grön drink om dagen, med bland annat gröna blad, blekselleri, avokado och ingefära, för att gynna de goda bakterierna i tarmen och hålla blodsockret på en jämn nivå. 

Periodisk fasta, bland annat som 5:2 med max 500 kalorier/dag, har också visat sig vara effektivt.

Individuella träningsupplägg som innefattar kondition med minst
10 000 steg/dag (promenad med eller utan stavar), simning, cykling och/eller löpning. Dessutom styrke- och rörlighetsträning med gummiband tre gånger/vecka eller motsvarande på gym, liksom att ta alla chanser till vardagsträning, som att gå i trappor och promenera då det är möjligt.

Förstora

Vi följer framstegen i M-magasin.