Skriv till oss och berätta om vad du skulle vilja förändra. Vilka är dina utmaningar för att må bättre? Alltför många extra kilon? Behöver du öka rörlighet och styrka? Eller få mer energi? 

Bifoga gärna en bild samt berätta var du bor. Viktcoachningen är möjlig att få på distans. M:s redaktion väljer kandidaterna till nästa omgång.

Mejla till viktcoachning@m-magasin.se eller skicka ett brev till
M-magasin, 105 44 Stockholm, senast den 31 maj.
Märk kuvertet ”viktcoachning”. 

Förstora

M:s hälsocoacher Eva Berggren och Cathrine Schück.

Upplägget i korthet

Grunden är LCHF i någon form (lite kolhydrater och mycket fett). Näringstät mat med bra proteiner och minimalt med snabba kolhydrater, både för att känna sig mätt och belåten – och minska i vikt. 

En grön drink om dagen, med bland annat gröna blad, blekselleri, avokado och ingefära, för att gynna de goda bakterierna i tarmen och hålla blodsockret på en jämn nivå. 

Periodisk fasta, bland annat som 5:2 med max 500 kalorier/dag, har också visat sig vara effektivt.

Individuella träningsupplägg som innefattar kondition med minst
10 000 steg/dag (promenad med eller utan stavar), simning, cykling och/eller löpning. Dessutom styrke- och rörlighetsträning med gummiband tre gånger/vecka eller motsvarande på gym, liksom att ta alla chanser till vardagsträning, som att gå i trappor och promenera då det är möjligt.

Förstora

Vi följer framstegen i M-magasin.