2008 - M-magasin - När livet blir ännu bättre!

Förstora

Årets M-kampanj var en nätkampanj som exponerades på bland annat di.se, resume.se och dagensmedia.se.

Den visade kända mediepersonligheter som alla kommer att fylla 50 år inom de närmsta 3-7 åren (Maria Abrahamsson, Liza Marklund, Martina Bonnier, Yvonne Ryding, Mia Thörnblom & Mark Lewengood).

Genom dem vill vi visa vilka som inom en snar framtid är 50. Personer som redan nu är starka personligheter med tydliga åsikter. Om några år kommer de vara ännu mer tongivande. "Är du beredd?"

Förstora
Förstora

2007 - M-magasin fokuserar på "Bäst-efter"!

Förstora

2007 års M-kampanj syftade till att ändra människors attityd till "Bäst-före-datum": Vi fokuserar istället på "Bäst-efter"!

Vi visade starka snygga kvinnor - Arja Saijonmaa, Margareta van den Bosch, Marie Ledin, Kjell Bergqvist och Torbjörn Larsson tillsammans med vår egen Adamo.

De fick representera 50+gruppens dynamiska och starka personligheter. Människor som är lite mer shoppingsugna, mer ressugna, mer äventyrliga och har mer pengar att röra sig med. "Bäst efter" helt enkelt!

Förstora
Förstora

2006 - M-magasin i vågad reklamkampanj

Förstora Amelia Adamo, 59 år Amelia Adamo, 59 år

"Allt annat än slätstruken" var devisen i M-magasins stora reklamkampanj som prydde busskurer och förarplatsskyltar runt om i Sverige under en vecka i november 2006.

På bilderna såg vi Amelia Adamo, M:s chefredaktör, Marianne Brandt 57 år, tidningens AD, Katarina Ewetz 61 år, redaktionsassistent och Elsbritt Forsström 61 år, annonsförmedlare för M-magasin. De var alla avklädda in på underkläderna. Är de retuscherade? Nej, men kraftigt sminkade och ömsint plåtade av fotograf Carl Johan Rönn.

M-magasin vill ge en ny - tidsenlig - bild av 50+ kvinnan. Hon är stolt, både över sig själv och över sin kropp. Hon är nyfiken och mer gå gång än någonsin. Därför har tidningen nu smyckat Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Umeå, Luleå, Halmstad, Kalmar, Växjö, Örebro och Helsingborg med dessa vacka självsäkra 50+ kvinnor.

För mer information kontakta

Agneta Ljungman, marknadschef: 08-736 50 97, 0765-35 68 50

Amelia Adamo, cheredaktör: 08-736 52 00, 0706-88 54 22
 

         

Amelia Adamos succétidning

Den 28 mars 2006 lanserade Bonnier Tidskrifter och Amelia Adamo M-magasin som vänder sig till Mappies – ”Mogna Attraktiva Pionjärer”

De har fyllt 50 och befinner sig i en ny och spännande livsfas. Den som också kan kallas belöningstiden. Den här gruppen uppför sig inte alls som sina föräldrar, snarare som sina barn. Men till skillnad från barnen har de väldigt mycket pengar och tid för konsumtion, förkovran och njutning. Tidningen M kommer att erbjuda livskunskap, koll på läget, service och njutningar helt riktade till den här målgruppen. M-magasin vill hjälpa kvinnor att svara på frågan ”Vad ska jag nu göra med resten av mitt liv”

Varför en tidning för Mappies?
Mappies är en stor och växande grupp. De har en stor del av förmögenheten och köpkraften och har ständigt påverkat sin omgivning. Det har fram till nu inte funnits någon tidning som uttalat vänt sig till den här gruppen, och M-magasin fyller nu det tomrummet.
Tidningen kommer att gå i facket kvinna/livsstil, men några direkt jämförbara konkurrenter ser Amelia Adamo, M:s chefredaktör, inte.

- Visst finns det många tidningar som har läsare över 50 år, men vår tidning kommer att ha mycket mer läsning, vara ännu mer aktuell och erbjuda bättre ekonomisk service än våra konkurrenter och ha tydligt fokus på målgruppen.

Tidningen kommer ut med 15 nummer per år, är limbunden, har glossigt papper och hög omslagskvalité. Priset är 49 kr, varav 1 krona går till UNICEF och Världens barn.

- Den här gruppen vill göra något för världen. It’s payback time!

Kontaktinformation

Amelia Adamo, chefredaktör:
08-736 52 00
0706-88 54 22
amelia.adamo@m-magasin.se

Agneta Ljungman, marknadschef:
08-736 50 97
0765-356 850
agneta.ljungman@m-magasin.se

      

M i siffror. Fakta:
Lanseringsdag………………………………..……….28 mars 2006
Antal utgåvor…………………………………………..15 ggr/år
Upplaga (TS Helår 2009)………………...…..….......90 600 ex
Orvesto antal läsare (Helår 2009)………...……… 129 000/år
Besökare webben (unika)……………....................15 000/vecka
Pris……………………………………..…………………..52 kr
Målgrupp………………………………………….….........50+ kvinnor